Praktisk informasjon

Husordensregler

Sameiets husordensregler, vedtatt på årsmøte 08.03.2018, kan leses her: Ordensregler Hovinbekken 3.

Branninstruks

Det er viktig at alle vet hva man skal gjøre hvis brannalarmen går. Les denne branninstruksen nøye.

Facebookgruppe

Det er opprettet en Facebookgruppe for utveksling av informasjon mellom beboere i sameiet, den finner du her: https://www.facebook.com/groups/426302977810518/

Gjesteparkering

Sameiet har fire gjesteparkeringsplasser: En utenfor garasjeporten og tre inne i garasjen. Park Nordic er engasjert som parkeringsselskap for håndheve reglene for gjesteplassene samt for å unngå at folk parkerer på tunet.

Betaling for gjesteparkering skjer gjennom EasyPark, takstsone 903, etter følgende takster:
Mandag til søndag kl. 24:00 – kl. 06:00: 10,- per time
Mandag til søndag kl. 06:00 – 24:00: 1,- per time
Maks parkering 48 timer total parkeringstid innenfor 5 døgn, deretter 5 døgn karantene før neste parkering kan starte (gjelder per skiltnummer). I tillegg kommer starttakst i EasyPark på 4kr, og så har de 15% påslag på takst.

Inntektene fra parkering fordeles mellom sameiet og Park Nordic AS. Sameiets del benyttes til å finansiere en årlig avtalekostnad med Park Nordic slik at sameiet ca. går i null på avtalen totalt sett.

Alle innbetalte kontrollsanksjoner tilfaller i sin helhet Park Nordic. Klager på kontrollsanksjoner må rettes til Park Nordic, sameiet er ikke involvert. Kontroller vil utføres daglig.

Boligsjekken

Styret har i samarbeid med Gjensidige forsikring laget en sjekkliste for beboere å gå gjennom for å sikre egne boliger mot uhell. Vi oppfordrer alle å gjennomføre boligsjekken jevnlig, f.eks. i adventtiden. Dere finner sjekklista her: https://drive.google.com/file/d/16h2O1Zz9WxwtDHmVBC8YwtkRhllVcpDD/view

Bestemmelser for sol- og vindskjerming

For de som ønsker sol- og/eller vindskjerming har styret kommet frem til følgende løsning:

  • Markiser i front
  • Balkongtrekk innenfor rekkverket
  • Levegg (nedtrekkbar screen) på sidene

Det er lov å kun velge enkelte elementer. Leveggen er en delvis gjennomsiktig screen som kan trekkes ned. Vær oppmerksom på at om man kun ønsker levegg på sidene og ikke markise, kan ikke leveggen gå lengre frem på balkongen enn at det eventuelt kan monteres markise i ettertid.

Fargene som skal benyttes er:
Markiser og balkongtrekk: Farge 407/79
Levegg: 0130 gråkull
Armatur: Grått

Det er ikke tillatt å velge andre farger og/eller løsninger enn det som her er beskrevet. Blir dette gjort må beboer selv påkoste å få disse fjernet.

Vi anbefaler å bruke Scandic Markiser som leverandør, de har gitt oss et meget godt tilbud. De tilbyr også meget konkurransedyktige priser med gode rabatter til alle beboere i vårt sameie på innvendig solskjerming.

Detaljer og priseksempel i tilbudet fra Scandic Markiser:

  • Markiser:
    • Swingline 400cm x150cm: 11 000,-
    • Montering: 1700,-
    • Motorikk: 3400,-
    • Oppheis 200,- per etasje
  • Levegg:
    • 200cm: 4600,-
    • Montering: 1500,-
  • Balkongtrekk:
    • Pris pr. kvadratmeter: 550,-
    • Maljer til feste: 10,- stk

For mer informasjon se www.scandicmarkiser.no, eller ring 04990.

Utelys på veranda

Hvis din leilighet ikke ble levert med utelys på veranda som tilvalg, og du ønsker å montere det, er dette lyset som skal benyttes. Det er allerede ført fram strøm via lysbryter og fram til en koblingsboks på vegg på veranda, over stikkontaktene. Utelyset må monteres av elektriker.

TV og Internett

TV og Internett leveres av Viken Fiber / Altibox. Vi har en grunnpakke fra Altibox som er inkludert i felleskostnadene. Hvis du ønsker flere kanaler, opptaksmulighet, eller annen ekstra funksjonalitet, bestiller du det selv direkte fra leverandøren.

Nøkler

Hvis du ønsker ekstra nøkler til leiligheten din må bestilling fra TrioVing gjøres via styret, som har rekvisisjonsrett. Send en epost til styret@hovinbekken3.no hvor du angir navn, adresse, oppgang og leilighetsnummer, og antall nøkler du ønsker. Prisen er (per 01.11.2017) kroner 449,- inkl. mva. og frakt per nøkkel. Bestiller man flere nøkler vil det kun påløpe én fraktkostnad og pris per nøkkel vil dermed bli noe lavere. Bestilling må gjøres av leilighetens eier. Nøkler og faktura sendes direkte til mottaker i rekommandert brev. Det er ca. 1 ukes leveringstid.

Brann

Leilighetene er utstyrt med røykvarslere og sprinkleranlegg. Les denne saken for beskrivelse av hva da gjør hvis røykvarsleren din utløses (og du ikke ønsker at brannalarmen skal gå i hele bygget).

Heis

Hvis det er problemer med heisene, meld dette til styret øyeblikkelig. Det er Kone som er heisleverandøren vår. Hvis heisen har stoppet, informer styret og ring Kone heisservice: 04347 (0HEIS). Kone sender ut montører i ordinær arbeidstid 07:00-15:00. Det kan bety at du må vente til neste dag før heisen fungerer igjen.

Stopper heisen utenfor ordinær arbeidstid, send oss i styret en epost: styret@hovinbekken3.no med så detaljert informasjon som mulig. Service utenfor ordinær arbeidstid må evt. bestilles av styret.

Les også tips om bruk av heisene våre i denne nyhetssaken.

Renovasjon

Avfallsanlegget befinner seg til høyre for innkjøringen til garasjen. Anlegget er for kildesortert husholdningsavfall. Det er eget nedkast for papp og papir, og samlet nedkast for restavfall / matavfall (grønne poser) / plast (blå poser). Papp og papir tømmes annenhver torsdag, mens restavfall/matavfall/plast tømmes hver mandag.

Glass og metall leveres på returpunkt for dette, f.eks. ved Gladengveien 15 eller bak Kiwi Hovinveien. I Hovinveien er det dessuten returpunkt for klær og tekstiler. Annet avfall leveres på gjenbruksstasjon, f.eks. Haraldrud gjenbruksstasjon i Brobekkveien 87, eller Kampen minigjenbruksstasjon i Sons gate 2.

Søppel skal selvfølgelig IKKE plasseres utenfor containerne. Dette blir ikke hentet, og skaper kun irritasjon og merarbeid for dine naboer, som må rydde etter deg.

Les mer på https://www.oslo.kommune.no/avfall-og-gjenvinning/

Rengjøring av fellesarealer

Sameiet har inngått kontrakt med Reiduns Renhold om vask av trappeoppganger, korridorer, m.m. i fellesområdene. For tiden er avtalt frekvens rengjøring annenhver uke, og rengjøring hver uke i vintermånedene. Det henger kvitteringslister ved postkassene som viser når det sist ble rengjort.